reklama

Všade dobre, doma tiež

Napriek tomu, že bol začiatok januára, v Anglicku ma privítala upršaná, zelená krajina. Auto mojej zamestnávateľky bolo plné papierikov od čokolád, čipsov, všade samé časopisy a zošity do školy. Ako sa doma zvykne hovoriť, „aký poriadok v aute, taký doma“, platilo  dvojnásobne. Krásny  rozľahlý tradičný anglický dom, plný drahého antického nábytku pripomínal skôr skladisko. Všade sa povaľovali knihy, noviny, neodložené detské hračky.  Aj keď som mala šťastie a žila v dobrej rodine, ktorej som sa rýchlo stala súčasťou, neustále som hľadala negatíva krajiny a porovnávala s domovom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

1. väčšina domácností máv kúpeľniach dva kohútiky. Jeden na studenú a jeden na horúcu vodu.  Máte na výber: buď sa ráno musíte umyťv studenej alebo si napúšťať do umývadla a vodu si „zarobiť“.

2.  počas zimných mesiacov som spávalas dvoma perinami, kúrenie bolo v noci vypnuté, nech bola teplotavonku akákoľvek nízka. Cez deň som bola ja a moja domáca oblečenáv teplom oblečení, lebo kúrenie sa zapínalo iba v čase vstávaniaa večer v čase pred spaním.

3. strava pozostávalaz polotovarov, ktoré boli ohrievané v mikrovlnke alebo na sporáku.Jedinou výnimkou bol nedeľný obed. Ten som si musela poriadne dosoliť,okoreniť, nakoľko všetko bolo varené bez prísad, z dôvodu zdravéhoživotného štýlu rodiny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

4. v uliciach miest somstretávala ľudí, značne obéznych. Nebolo by na tom nič zvláštne, keby títoľudia nemali na sebe obtiahnuté oblečenie, minisukne a tričká, ktoré skôrviac odhaľovali, než skrývali. Zarážajúci bol fakt, že obézne boli aj deti.

5. niekoľko krát sa stalo, žeteplota klesla aj na bod mrazu, to nemenilo nič na situácii, že deti išli doškoly v predpísaných uniformách. Dievčatá sukne a chlapci „kraťase“v kombinácii iba s podkolienkami.(!) Keď prišli domov, mali od zimyčervenú kožu na nohách a mne ich bolo ľúto.

6. počas výletov s priateľmisme si všímali nielen pamiatky, ale aj uniformované rodinné domy, ktorých fasádu tvoria tradičnéčervené tehly. Považovala som to za nudné v porovnaní so slovenskýmifarebnými domami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

7. výnimkou počas ciest bolovidieť dom so zeleninovou záhradou, či ovocím, zväčša len krátko pokosený,upravený trávnik, minimalistické brány, alebo len malé drevené, či živé ploty.

S odstupom piatichrokov, ktoré som s prestávkami a zmenami zamestnania v Anglickustrávila,  sa zmenil aj môj pohľad, naveci, ktoré som videla iba ako negatíva. Dnes niektoré veci vidím takto:(aplikujem to na moju vlastnú rodinu, no možno sa v týchto bodoch nájdeteaj vy. Nevravím, že sú to pozitíva, ale zmena uhľa pohľadu)

  1. Keby sme my doma mali kohútiky na vodu tak akov Anglicku, určite by sme za vodu nemuseli toľko doplácať. Určite byvoda netiekla prúdom počas zubnej hygieny či počas umývania riadu.

  2. dávnejšie som čítala štatistiky v novinách,že 30% z príjmu priemerného Slováka ide na vykurovanie. Doma som siuvedomila, ako často vetráme z okien priamo nad radiátorom, doplácameza kúrenie, ktoré ide non – stop, aj keď je vonku teplo, alebo keď niktonie je doma.

  3. moja mama strávi pri varení napríkladv nedeľu (ako aj asi väčšina mám), celé dopoludnie, tak aby smespoločne obedovali o 12 hodine. Rada by som jej dopriala, aby sanemusela naháňať a nebrala čas obeda až tak vážne.

  4. aj na Slovensku sú obézni ľudia, či už z vlastnejviny alebo to jednoducho majú v génoch. Rozdiel je len ten, že tíanglickí napriek obezite sa neskrývajú v rozťahaných nadmernýchveľkostiach tričiek, ale jednoduchoidú von v tom, v čom sa cítia naozaj pohodlne. Nikto im tak akona Slovensku nevenuje vyčítavé pohľady, či odsúdenia a nešušká si za ich chrbtom.

  5. v rodine, v ktorej som žila deti nebolinikdy choré, žiadne chrípky, angíny, nanajvýš nádcha. Budovanie dobréhoimunitného systému teda má súvis aj s ich obliekaním. Ja som sa vždy„babušila“ do teplého oblečenia. Stačil ma ofúknuť studený anglický vietora už som ležala doma s chrípkou.

  6. keď prechádzam slovenskými mestami, či dedinami,všímam si krikľavosť niektorých domov. Jeden žltý, zelený, červený,ružový, modrý – všakovaké farby, ako v cirkuse. Novým trendom súvysoké betónové múry, ktoré podľa majiteľov majú chrániť ich súkromie.Podľa môjho názoru, sa potenciálny zlodej dostane aj cez múr, keď budechcieť. Ja by som osobne nechcela žiť v bunkri.

  7. od marca do októbra trávia moji rodičia všetoksvoj voľný čas dorábaním ovocia a zeleniny na záhrade. Kebyprepočítali všetky náklady na sadbu, dopravu a svoj čas, zistili by,že pri dnešnej cene dovážanej zeleniny sa im to nevyplatí. Asi im pôjdemkúpiť trávové semeno.

Samozrejme vo vyratúvaní pozitíva negatív Anglicka či Slovenska sa to nekončí pri siedmych bodoch. Mneosobne Anglicko dalo splnenie môjho cieľa – naučiť sa jazyk. Navštívila somsnáď každý kút krajiny, získala iný pohľad na svet, nadviazala priateľstvá,ktoré trvajú dodnes. Existujú veci, ktoré sú v Anglicku výrazne iné ako naSlovensku a pritom sa nedá povedať, ktoré sú dobré alebo zlé. Sú iba odlišnéod našej kultúry.

Monika Bosáková

Monika Bosáková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

... naivne si myslí, že svet bude spravodlivý Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu